GUDSTJENESTE MED COVID19 RESTRIKTIONER

Vi fejrer gudstjeneste hver søndag kl. 10.30, men på nuværende tidspunkt er det anderledes end normalt, så vi kan færdes sundhedsforsvarligt og minimere risikoen for Covid19.

Gudstjenestens indhold:

Varighed: ca. 30 minutter.

Særligt i Corona-tiden:

Normalt siger vi, at alle er velkomne til gudstjeneste i Holbæk Frikirke, men lige nu gælder dette ikke personer med Covid19 eller symptomer på Covid19. Samtidigt henstiller vi også til, at personer med forøget risiko heller ikke deltager i vores gudstjenestefejring på nuværende tidspunkt. Gudstjenesten bliver livestreamet og kan derfor også følges online.

Her kommer en forklaring ift. hvordan vi mødes til gudstjeneste på søndag:

Ved ankomst:

• Parker gerne på Absalonskolens parkeringsplads
  • Hold afstand til andre gudstjenestedeltagere
  • Hils på hinanden uden fysisk kontakt.
  • Benyt håndsprit ved indgangsdøre

Indgangsdøre og ophold indendørs i kirken:

• Følgende lokaler vil blive brugt til gudstjenesten: Kirkesal, balkon og café-lokale. Der vil være lyd og skærm i café-lokalet.
  • Stole er sat op, så vi sidder med to meter til hinanden. Dog må personer fra samme husstand gerne sidde tæt på hinanden. Stole må ikke flyttes uden at det er efter ansvisning af en gudstjenestevært.
  • Personer fra samme husstand skal så vidt muligt sidde sammen.
  • Under gudstjenesten skal ALLE blive ved deres plads enten stående eller siddende. Toiletter kan bruges, såfremt det er nødvendigt.
  • Indgang til kirkesalen foregår både fra dørene ud imod parkeringspladsen og fra hovedindgangen.

Ved gudstjenestens afslutning:

• Alle lokaler forlades af samme døre, som man er kommet ind af og skal foregå på en måde uden at der opstår tæt kø. Der skal holdes afstand på 1 meter ved udgang
  • Inden gudstjenesterummene forlades er det muligt, at tale med de øvrige gudstjenestedeltagere, så længe man holder afstand på 1 meter.